خواندنی ها

پادشاهی که تصور می کرد از جنس شیشه است!

ری را :: در طول تاریخ مشاهیر زیادی با بیماری های روانی دست و پنجه نرم کرده اند. درواقع از ونسان ونگوگ تا شارل ششم فرانسه درجاتی از مشکل روانی را پشت سر گذاشته اند. اما شارل ششم را می توان یکی از نمونه های عجیب تاریخ دانست.

شاید برای بررسی ریشه جنون شارل ششم باید به لحظه ای باز گردیم که او به مقام و منصب رسید. شارل ششم در سن 11 سالگی و بلافاصله پس از مرگ پدر جوانش به جانشینی وی منصوب شد. درواقع او در دوران کودکی و در آستانه نوجوانی با یک مقام سنگین رو به رو شد.به نظر می رسد این موضوع استرس و فشار زیادی به وی وارد کرده است تا جایی که به مرور زمان آثار مشکلات روانی و توهم در وی هویدا شد.

او از سال 1380 تا 1422 حکومت می کرد و در این دوره نیز رفتارهایی عجیب از خود نشان داد. برای مثال او شب ها نمی توانست بخوابد و فریاد کشان از این اتاق به آن اتاق می دوید. اما یکی از دوران توهم او که به شدت جلب توجه کرد، زمانی بود که دچار این توهم شده بود که بدنش از جنس شیشه است و در نتیجه اجازه نمی داد دست هیچ کس به او بخورد حتی حاضر نبود با دیگران دست بدهد، به مرور توهم او تا حدی حاد شد که در لباسهایش میله فلزی می گذاشت تا از برخورد با دیگران خودداری کند.

مدتی نیز تصور می کرد شست و شو برای بدنش مضر است و در نتیجه از حمام رفتن خودداری کرد تا جایی که به مرور میکروب و باکتری از سر و کولش بالا می رفت و دچار شپش شدید شد.


↓به کانال تلگرام و پیج اینستاگرام ری را بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x