خواندنی ها

آیا میدانید چرا خفاش‌ها برعکس می‌خوابند؟

ری را :: خفاش‌ها پاهای پشتی كوچك و چنگال‌های خمیده و نوك تیزی دارند و به علت نازكی استخوان پا نمی‌تواند راحت بایستند و اگر راه بروند پاهایشان می‌شكند به همین خاطر ترجیح می‌دهند آویزان باشند تا ایستاده.

به علاوه جثه آنها خیلی کوچک و بال‌هایشان بسیار بلند است. به همین خاطر با آویزان شدن در یک جای مناسب و جمع کردن بال‌ها به دور خود، به راحتی و به دور از خطر زیر پا له شدن استراحت می‌کنند.

برعکس آویزان بودن بهترین حالت ‏برای شروع پرواز در خفاش‌هاست. دلیلش هم این است که بر خلاف دیگر پرندگان، خفاش‌ها قادر نیستند از روی زمین پرواز خود را شروع كنند. بال‌های ‏آنها به اندازه كافی نیروی برای پرواز از نقطه صفر ارتفاع در روی زمین فراهم نمی‌كند.

همان‌طور که در بالا هم گفتیم، پاهای عقبی آنها نیز بسیار ‏كوچك و رشد نیافته است و در نتیجه نمی‌توانند به سرعت بدوند تا نیروی لازم برای كنده شدن از روی زمین را فراهم ‏كنند. در عوض از چنگال‌های عقبی خود برای بالا رفتن از یك نقطه استفاده می‌كنند و سپس از آن نقطه سقوط می‌كنند ‏تا پرواز خود را شروع كنند.

خفاش‌ها به هنگام خواب نیز به حالت آویزان و وارونه می‌خوابند تا در صورت لازم و برای فرار ‏بتوانند سریعا پرواز خود را از نقطه استراحت شروع کنند. برای این منظور فقط كافی است پنجه خود را باز کنند.

.

↓↓عکس نوشت، ویدئو، پادکست، روانشناسی، جملات انگیزشی و …↓↓

↓↓به کانال تلگرام ری را بپیوندید:↓↓

https://t.me/reeraa_psy


↓به کانال تلگرام و پیج اینستاگرام ری را بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




مطالب مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x