برگزیده هاموفقیت

قانون پنج ساعت و تاثیر آن در زندگی

ری را :: تلاش به تنهایی ضامن موفقیت نیست و در کنار تلاش و کوشش، باید از ذهن پویا و خلاقی نیز بهره بگیرید. برقراری ارتباطات خوب و مؤثر، تحصیلات و آموزش و همچنین بهره گرفتن از روش‌های اثبات شده که میان‌بری به موفقیت هستند باعث می‌شود تا شرایط موفق‌شدن یک فرد مهیا شود. یکی از این روش‌ها «قانون ۵ ساعت» است.

جالب است بدانید حتی تلاش هم به تنهایی ضامن موفقیت نیست و در کنار تلاش و کوشش، باید از ذهن پویا و خلاقی نیز بهره بگیرید. برقراری ارتباطات خوب و مؤثر، تحصیلات و آموزش و همچنین بهره گرفتن از روش‌های اثبات شده که میان‌بری به موفقیت هستند باعث می‌شود تا شرایط موفق‌شدن یک فرد مهیا شود.

یکی از این روش‌ها «قانون ۵ ساعت» است. اوقات فراغت، حرف اول را در موفقیت شما می‌زندکار کردن در هر جامعه‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ما ایرانی‌ها هم ضرب‌المثل معروفی برای کار کردن داریم و می‌گوییم برو کار میکن مگو چیست کار، که سرمایه جاودانی است کار. با این جایی برای شک و تردید وجود ندارد که باید تا می‌توانیم کار کنیم.

اما در این بین حتماً شما هم افراد زیادی را دیده‌اید که با سختی و تلاش روز خود را شب می‌کنند، اما همیشه درجا می‌زنند و حتی پس از گذشت سال‌ها، تغییر خاصی در زندگی و موفقیت آن‌ها حاصل نشده است.جالب است بدانید پایگاه ایترنتری اینترپرنر (Enterpreneur)، که تجربه ویژه‌ای در کارآفرینی و موفقیت دارد گزارش جالبی منتشر کرده و مدعی است سخت‌کار کردن شاید اهمیت ویژه‌ای در پیشرفت نداشته باشد و در‌واقع نحوه گذراندن اوقات فراغت است که حرف اول را در موفقیت می‌زند.

به‌عبارت دیگر اگر حتی روزی ۱۲ ساعت بی‌وقفه کار کنید و وقتی به خانه می‌رسید پای تلویزیون لم بدهید یا با سرتان را با گوشی هوشمند بند کنید، درواقع تلاش ۱۲ ساعته روز خود را به هدر داده‌اید.باید به کتابخوانی عادت کنیداختصاص روزی یک ساعت در ۵ روز هفته به کتابخوانی کار دشواری نیست و در کنار کار‌های روزمره و تفریحات، باز هم می‌شود روزی یک ساعت کتاب خواند. مطمئن باشید پس از مدتی، روزی یک ساعت مطالعه به یک عادت روزمره در شما تبدیل خواهد شد و کتاب‌خواندن به جای اینکه فرآیندی سخت و دشوار باشد، به کاری شیرین و دلنشین برای شما تبدیل خواهد شد.

چرا کتاب‌ خواندن تا این اندازه برای پیشرفت حیاتی استبدون شک شما هم بهانه‌هایی مانند اینکه وقت برای خواندن کتاب وجود ندارد یا اینکه قیمت کتاب گران است را شنیده‌اید، اما گوش‌تان نباید به چنین عذر و بهانه‌هایی بدهکار باشد و به هر اندازه هم که آدم پرکار و فعالی باشید و برنامه کاری و هفتگی شلوغی داشته باشید باز هم بعید می‌دانیم به اندازه افرادی مانند بنجامین فرانکلین یا مارک زاکربرگ، برنامه کاری شما پر باشد. اگر این افراد فرصت برای مطالعه پیدا می‌کنند مطمئن باشید ما هم می‌توانیم.

به این نکته نیز اشاره کنیم که اگر حوصله شما از خواندن کتاب‌های آموزشی در حوزه کاری خودتان سر می‌رود، همیشه لازم نیست در این زمینه مطالعه داشته باشید و گاهی اوقات برای تغییر روحیه هم که شده، کتاب‌های داستان مطالعه کنید. جالب است بدانید حتی خواندن کتاب‌های داستان نیز تأثیر زیادی در بهبود شخصیت انسان‌ها دارد.به گزارش واشنگتن پست، کتاب انسان‌ها را به دنیای دیگری وارد می‌کند که شخصیت‌های داستان کتاب در آن زندگی می‌کنند. در‌واقع از طریق کتاب‌ها، ما زندگی‌های دیگری را تجربه می‌کنیم و با دلایل آن‌ها برای انجام کار‌هایی که در کتاب رخ می‌دهد آشنا می‌شویم.


↓به کانال تلگرام و پیج اینستاگرام ری را بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




مطالب مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x