موفقیت
موضوعات داغ

راز موفقیت افراد موفق چیست ؟ | ترفندهای موفقیت در کار و زندگی

راز های موفقیت ، عبارتی که این روزها بسیار شنیده میشود. عامل موفقیت در زندگی ، راز موفقیت در کار ، روانشناسی موفقیت و ... اما یکی از بهترین روش های موفقیت بررسی زندگی آدم های موفق است. راههای موفقیت آنان چیست؟

نکات برگزیده مطلب
  • بهترین کاری که شما را به مسیر صحیح هدایت می‌کند تعیین هدف است.
  • فرصت های طلایی همیشه در کمین افراد سخت کوش و پرتلاش است.
  •  پشتکار ، یک راز بزرگ برای رسیدن به هدف می باشد.

ری را

یکی از راه های پیدا کردن راز ها و عوامل موفقیت شناخت کامل چهره ها و افراد موفق در جهان و یا در اطراف خودمان است. این افراد چرا و چطور موفق شدند ؟ در صورت شناخت درست میتوانیم بهترین الگو برداری را از افراد موفق برای رسیدن به موفقیت و موقعیت بهتر در کار و زندگی داشته باشیم.

در این مطلب با :: ری را همراه باشید …

اگر هوش و استعدادی سرشار داشته باشیم و آن را درست به کار بگیریم به یقین راه رسیدن به موفقیت و کامیابی بر ما هموار خواهد شد.

 

اهداف بزرگی تعیین کنید

افراد موفق به این دلیل موفق می‌شوند که می‌دانند به کجا می‌خواهند بروند. شما باید بدانید که می‌خواهید چه کسی باشید و چه کاری بکنید.

بهترین کاری که شما را به مسیر صحیح هدایت می‌کند تعیین هدف است. مشخص کردن اهداف در تعیین زمان رسیدن به آنها یا عقب افتادن از مسیر نیز موثر است.

اگر باور داشته باشیم که به هر چیزی که اراده کنیم می‌رسیم برای خود اهداف بزرگی را انتخاب خواهیم کرد. گر چه هدف‌های کوچک و کم‌ارزش دست یافتنی‌اند، اما راضی‌کننده نیستند.

در الگوبرداری از افراد موفق به نظر متخصصان برنامه‌ریزی، اهداف بلندمدت و مهم را باید به اهداف کوتاه‌ مدت و ریز تقسیم کرد تا به راحتی بتوان به آنها دست یافت.

زمان ، عامل مهمی در رسیدن به موفقیت

زمان ،موفقیت ما در زندگی به چگونگی استفاده از زمان بستگی دارد. وقت ، موهبتی است که به هر یک از ما ساکنان کره خاکی به رایگان داده شده و برای همه یکسان است.

بررسی آمار طول عمر مردم کشورهای مختلف جهان و همچنین پژوهش‌های کارشناسان مدیریت زمان ، موید این واقعیت است که موفقیت هر کس در تحقق اهداف آرمان‌ها و آرزوهایش تا حدود قابل توجهی به استفاده موثر از زمان وابسته است.

اشتیاق ، شرط لازم برای کسب موفقیت

بدون شور و اشتیاق برای رسیدن به هدف عملا قدرت شما برای رسیدن به اهدافتان بسیار کم خواهد شد .

هر کس که می‌خواهد موفق شود باید آن قدر رسیدن به هدف برایش مهم باشد که در راه آن از هیچ کوشش و فعالیتی دریغ نورزد و تمام فعالیت‌هایش را معطوف به آن کند.

این گونه است که می‌توان ذهن را درگیر اشتیاق سوزان برای پیروزی کرد و این شرط لازم کسب موفقیت است.

:: ری را پیشنهاد می کند مطلب مربوط به “والدین موفق از چه شیوه های تربیتی استفاده می کنند؟” را مطالعه کنید.

 پشتکار ، یک راز بزرگ برای رسیدن به هدف

ادیسون گفته است ۹۰ درصد نبوغ ناشی از داشتن پشتکار در کار است.

در الگوبرداری از افراد موفق برای رسیدن به موفقیت در کار و دستیابی به خواسته‌های قلبی باید همه نیروهای خود را صرف اهداف‌ مان کنیم و همواره به دستاوردهای نهایی تلاش‌مان بیندیشیم.

باید تمام نیروی خود را بر روی نقطه هدف متمرکز کنیم و با تمام توان به سمت هدف بزرگ خود پیش برویم و در این راه پشتکار نقش اصلی را بازی میکند.

داستان های موفقیت افراد بزرگ نشان می‌دهد که داشتن پشتکار از مهم‌ترین رموز موفقیت آنان به حساب می‌آید.

اعتماد به نفس

باور مثبت ، نیروی سازنده‌ای است که موجب شکوفایی و پیشروی بی‌ وقفه انسان در مسیر اهدافش می‌شود. افراد موفق از شکست ترسی ندارند و از همان ابتدا باور دارند که به مقصود خویش خواهند رسید.

برای اینکار با فهرست کردن توانایی‌ها و مهارت‌های خویش علاوه بر اینکه اعتماد به نفس لازم را کسب میکنید و آن را پرورش می دهید بلکه شناخت درستی نسبت به توانمندی ها و ابزار قدرتمند خود برای رسیدن به موفقیت پیدا خواهید کرد.

بهره مناسب از هوش و استعداد

موفقیت

اگر هوش و استعدادی سرشار داشته باشیم و آن را درست به کار بگیریم به یقین راه رسیدن به موفقیت و کامیابی بر ما هموار خواهد شد اما اگر در کارها جدیت به خرج ندهیم بی‌استعدادترین افراد مصمم و با اراده نیز از ما پیشی خواهند گرفت.

به راستی آیا تا به حال به توانایی‌های خود فکر کرده‌اید؟ خداوند نیرویی عظیم به همه ما انسان‌ها داده است که در صورت شناخت آن، با نظم و استفاده موثر از این نیرو در راه رسیدن به اهداف‌ مان حتما موفق خواهیم شد.

بهترین استفاده از فرصت ها

استفاده از فرصت‌ها مهم ترین راه رسیدن به موفقیت است.

گاهی ما موفقیت برخی افراد را با شانس گره میزنیم. مثلا اگر کسی قطعه زمینی بخرد و آن زمین بعدها از موقعیت خوبی برخوردار شود و او به ثروتی برسد، می‌گوییم شانس آورده است. در حالی که چنین موفقیت‌هایی حاصل استفاده از فرصت‌هاست.

در حقیقت معنی واقعی شانس استفاده درست از فرصت‌های پیش آمده است. باید همواره جویای چنین فرصتی باشیم و با فراست و تیزبینی به فرصت‌هایی که در اختیارمان می‌گذارند پر و بال دهیم.

فراموش نکنید فرصت های طلایی همیشه در کمین افراد سخت کوش و پرتلاش است. این ما هستیم که باید قدر این فرصت ها را بدانیم و با کمک فاکتورهای موفقیت بهترین استفاده را از این فرصت ها داشته باشیم.

خواستن ، عامل مهم موفقیت

حتما بارها شنیده اید که خواستن توانستن است. البته باید معنی خواستن را نیز یاد بگیریم. نه هر خواستنی موجب توانستن می‌شود و نه حتی هر توانستنی ما را به هدف می‌رساند. بسیاری از افراد معنای واقعی خواستن را به درستی درک نکرده اند!

خواستن آن است که به تصمیم قطعی برای یک هدف مشخص منجر شود و تصمیم قطعی آن است که به مرحله عمل برسد و تنها عملی صحیح است که ما را به نتیجه و هدف می‌رساند.

باور مثبت ، نیروی سازنده‌ای است که موجب شکوفایی و پیشروی بی‌ وقفه انسان در مسیر اهدافش می‌شود.

دانستن ، خواستن و توانستن تنها در سایه پشتکار و عمل معنی و مفهوم پیدا می‌کند. واقعیت آن است که در وجود هر یک از ما گنجی عظیم نهفته است که دستیابی به آن به کوششی نه چندان زیاد اما آگاهانه نیاز دارد.

به خاطر داشته باشیم که طولانی‌ترین راه‌ ها تنها با برداشتن یک قدم آغاز می‌شوند. پس همین امروز اولین قدم را در راه رسیدن به هدف های بزرگ خودمان برداریم.


↓به کانال تلگرام و پیج اینستاگرام ری را بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




مطالب مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x